فارس باید از ظرفیت های لارستان بهره مند شود

خرید بک لینک

فارس آنلاین - شیراز - استاندار فارس گفت: توانمندی ها و ظرفیت های لارستان نه تنها می تواند سبب توسعه بیش از پیش این شهرستان شود بلکه استان فارس نیز باید از این ظرفیت ها بهره مند گردد.به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس اسماعیل تبادار در جلسه شورای اداری شهرستان لار بزرگان و نام آوران این دیار را زمینه ساز غنای فرهنگی شهرستان دانست و افزود: نگاهی گذرا به زندگی این بزرگان نشان می دهد که توجه به نیاز های مردم ، همنشینی با آنها ، صدق و صفا، مفید بودن، خضوع و خشوع ویژگی اصلی رفتار و گفتار و کردار این بزرگان و در گذر از اینکه مهاجرت نمایند تا مشهور تر شوند یا در منطقه بمانند تا برای مردم مفیدتر باشند دلیل مانایی آنها در تاریخ و اذهان مردم است . وی رونق امور خیر و نوع دوستی در لارستان را نیز بر گرفته از این فرهنگ غنی دانست و تاکید کرد: غنای فرهنگی در جامعه بر همه امور ارجح است و هر کشوری که راه توسعه و تعالی را طی کرده به زیر ساخت های فرهنگی قبل از هر اموری توجه داشته است . استاندار فارس با اشاره به فعالیت خیرین و نوع دوستان در لارستان، حضور آنان را ظرفیت بسیار تاثیرگذاری در توسعه شهرستان دانست و از مسئولان خواست با ایجاد کانون و مرکزی موجبات رشد و هم افزایی این فرهنگ غنی و اثر گذار را فراهم کنند . تبادار وجود ظرفیت هایی از جمله مشارکت خیرین، فرودگاه، نقدینگی و سرمایه و... را فرصتی مناسب برای توسعه بیشتر شهرستان، اشتغال زایی و کارآفرینی و رونق اقتصادی دانست و تاکید کرد: این توانمندی ها نه تنها می تواند سبب توسعه شهرستان شود بلکه پهنه استان نیز باید از این توانمندی ها بهره مند شود . وی با اشاره به اینکه استان فارس مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی دارد، ابراز امیدواری کرد با بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای در استان در مسیر لار به شیراز نیز بزرگ راه های متصل احداث شود . استاندار فارس با اشاره به اینکه اثر بخشی حمل و نقل ریلی استان فارس به دلیل متصل نبودن به دریا کم است، عنوان کرد: با اتمام پروژه راه آهن شیراز گلگهر و به تبع آن اتصال فارس به بندر عباس و بوشهر بخشی از این کاستی ها جبران خواهد شد . تبادار با بیان اینکه توجه و فعالیت خیرین سبب نخواهد شد از خدمات و توجهات دولت به شهرستان لار کاسته شود، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید براساس عقلانیت، خردورزی و راستگویی توجه به رفاه عمومی در همه مناطق کشور را در دستور کار قرار داده و بر این اساس ما نیز به عنوان کارگزار دولت در همین راستا در این استان گام بر می داریم . وی همچنین از مسئولان شهرستان لار خواست توجه و تکریم مردم را در اولویت امور قرار دهند و تاکید کرد: مردم ما بسیار صادق هستند و اگر مسائل و مشکلات را به راحتی با آنها در میان بگذاریم کاستی ها را نیز در کنار خدمات ارائه شده از ما خواهند پذیرفت .

لارستان...

ما را در سایت لارستان دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: دانلودی بازدید: 200 تاريخ: سه شنبه 28 آذر 1396 ساعت: 13:18

صفحه بندی